BLOG

White Hat SEO, czyli techniki należące do Białego Kapelusza SEO są w obecnych czasach jedyną właściwą drogą do pozycjonowania firmowej strony. Oczywiście jeśli myśli się o rozwoju firmy w perspektywie kilku czy kilkudziesięciu lat, a nie dni czy tygodni. White Hat SEO jest nie tylko bezpieczne i nie naraża strony na wyrzucenie z indexu google, ale może być również niezwykle skuteczne.

Na poniższym przykładzie podaję efekty pozycjonowania strony firmowej naszego Klienta, małej rodzinnej firmy.

OCENA

W bardzo krótkim czasie osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki pozycjonowania – stosując wyłącznie dopuszczalne techniki pozycjonowania (White Hat Seo). Nasza praca przyniosła Klientowi spore oszczędności (przy podobnych nakładach finansowych taki efekt byłoby bardzo trudno osiągnąć stosując inne techniki szeroko pojętej reklamy).  Liczymy na to, że jeszcze lepiej będzie w kolejnych tygodniach.

Jednym słowem – warto pozycjonować stronę, warto robić to zgodnie  z zaleceniami Google.

RESUME

  • wejścia z wyszukiwarki stanowiły ponad połowę wszystkich wejść na stronę;
  • strona po 8 tygodniach pozycjonowania notowała średnio ok. 140 wejść tygodniowo z wyszukiwarki, przy stałej tendencji wzrostowej; podobna ilość wejść np. z linków reklamowych Google Adwords kosztowałoby naszego Klienta co najmniej 300-400 zł miesięcznie, co dla małej firmy jest kwotą niebagatelną. Z tej perspektywy firma osiągnęła spore oszczędności;
  • Około 58% osób, które weszły na stronę z wyszukiwarki przechodziła do kolejnych podstron serwisu, czyli pozostawała w serwisie dłużej niż tylko na jednej podstronie, co jest wynikiem nieznacznie wyższym niż średnia dla wszystkich rodzajów wejść
  • Osoba wchodząca z wyszukiwarki przeglądała średnio 2.91 strony serwisu, wskaźnik przewyższa średnią dla wszystkich kanałów wejść (2.65)
  • Wejścia z wyszukiwarki trwały średnio 3 min. i 1 sek. (przy ogólnej średniej 2:44). Osoby wchodzące z wyszukiwarki przebywały na stronie dłużej niż osoby, które weszły w inny sposób (media społecznościowe, linki z innych stron)
  • W czasie 14 tygodni w sumie zanotowaliśmy wejścia na 43 różne frazy wyszukiwania!!!

Dane analityczne

1. Wejścia z wyszukiwarki stanowiły większość wizyt na stronie

kanaly-wizyty

W oznaczonym czasie zanotowano 1045 wizyt z wyszukiwarki Google, co stanowi 52.33% wszystkich wejść na stronę w tym czasie. Ponad 25% stanowiły wejścia bezpośrednie, m.in. efekt wejść z kampanii ulotkowej. Małą część stanowiły wejścia z mediów społecznościowych (Facebook) oraz po kliknięciu linków z innych stron internetowych.

2. Liczba wejść z wyszukiwarki systematycznie rosła

wejscia-z-wyszukiwarki-ogolem

Liczba wejść na stronę internetową z wyszukiwarki rosła systematycznie. W ostatnim okresie (2-8 marca 2014) liczba tygodniowych wejść z wyszukiwarki przekroczyła 150 (średnio prawie 22 wejścia dziennie). Dla małej firmy była to bardzo dobra liczba wejść co najmniej zadowalająca. Jeśli by porównać z kosztami np. linków sponsorowanych Google Adwords (gdzie średnie kliknięcie w link kosztuje zazwyczaj ponad 50 gr), to za tę ilość kliknięć trzeba by zapłacić co najmniej 300 zł). Przy czym trzeba zaznaczyć, że celem pozycjonowania jest podtrzymanie tendencji wzrostowej. Liczymy, że w kolejnych miesiącach liczba wejść będzie stale rosła.

3.  Średni czas trwania wizyty dla osób, które weszły przez Google to ponad 3 minuty

kanaly-czas-trwania-wizyt

Średni czas trwania wizyty osób z Google to 3 min i 1 sek. Jest to wynik przewyższający średnią dla serwisu o ponad 15 sekund. Najdłużej trwały wejścia z witryn polecających (stanowiły jednak zaledwie 8 procent wszystkich wejść), najkrótsze były wejścia z Facebooka – średnio 1:31.

4. Osoby wchodzące przez wyszukiwarkę najczęściej nie kończyły wizyty na jednej stronie

kanaly-wsp-odrzucen

Dość wyraźna większość osób, które weszły na stronę z wyszukiwarki nie kończyły wizyty na witrynie na jednej stronie (stronie wejścia). Można domniemywać, że większość osób zainteresowała się usługą i szukała bliższych informacji na ten temat.

5. Osoby, które weszły z wyszukiwarki przeglądały średnio 3 strony w serwisie

kanaly-strona-na-wizyte

Średnia ilość oglądanych podstron w czasie jednej wizyty dla wszystkich wejść wynosi 2,65 strony. Najwięcej stron serwisu przy wizycie oglądali internauci, którzy trafili na stronę z wyszukiwarki (2,91) i z witryn polecających (2.92).  Najsłabiej pod tym względem wyglądały wejścia z Facebooka – osoba, która weszła z Facebooka obejrzała średnio niecałe 2 strony serwisu.

6. Wejścia z wyszukiwarki stanowiły większość odsłon serwisu.

kanaly-odslony

Wejścia z wyszukiwarki wygenerowały w badanym okresie 57,52% odsłon serwisu. Googlowicze nie tylko byli grupą, która najczęściej wchodziła na stronę, ale również najczęściej “klikała” w zawartość witryny.

7. W badanym okresie zanotowaliśmy wejścia na w sumie aż 43 różne frazy wyszukiwania. Zdecydowanie najczęściej były to frazy bardzo blisko związane z profilem działalności firmy, a więc z google wchodzili niemal wyłącznie potencjalni klienci firmy.