BLOG

W tym miesiącu kilkukrotnie zauważyliśmy liczne dość spore wahania pozycji w wyszukiwarce Google. Nie bez przyczyny. We wrześniu 2019 Google aż parę razy zmieniał algorytm wyszukiwarki, a po kilku mniejszych zmianach ostateczny update algorytmu nastąpił po 24 września. Wielu specjalistów od pozycjonowania stron już zauważyło dość znaczne zmiany pozycji.

Po serii drobniejszych zmian w wyszukiwarce, 24 września mieliśmy tzw. Core Update – czyli poważną zmianę głównego algorytmu Google Search, która wprowadzana jest jednak stopniowo, więc zapewne wszystkich zmian jeszcze na chwilę obecną nie widzimy. Przez część osób zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych zmiany w wynikach organicznych Google dostrzeżone zostały dość szybko, choć na pełną analizę zmian przyjdzie jeszcze chwilę poczekać, bywa bowiem, że w przypadkach tego typu zmian strony w pierwszej fazie spadają lub idą w górę, by po paru dniach trend ten się nagle i równie nieoczekiwanie całkowicie odwrócił.

Jak zwykle zmiany algorytmu wprowadzane są przez Google pod pretekstem ulepszenia wyników wyszukiwania, jak zawsze jednak owo ulepszenie jest trudne do zauważenia. Zazwyczaj jedne strony tracą, inne – tak samo lub nawet mniej wartościowe – zyskują.

Obszerniejsza analiza wrześniowego update’u wkrótce.