Kilka dni temu ruszyła agresywna telewizyjna kampania reklamowa firmy Hosted.pl oferującej, między innymi, pozycjonowanie stron internetowych. Sposób, w jaki firma reklamuje swoje usługi (zarówno treść reklamy jak i sposób narracji) od razu u wielu osób wzbudził obawy co do wiarygodności firmy. Czy słusznie?
Co wiemy o firmie Hosted.pl?
Wiemy, że firma istnieje w formie jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (NIP: 5252651917, REGON: 363990665, KRS: 0000608459). Wiemy, że siedziba firmy znajduje się w Warszawie, przy ulicy Chmielnej 2/31 i że pod tym adresem na pewno nie znajdziemy ani udziałowca spółki Hosted.pl, ani prezesa, ani żadnego pracownika tej firmy, bowiem Chmielna 2/31 to adres wirtualnego biura. Gdzie więc znajdziemy właściciela firmy? Nie wiadomo, gdyż ten sam adres na Chmielnej znajduje się zarówno na stronie internetowej firmy, jak i na fanpage na Facebooku. Wiemy również, że firma powstała niecałe dwa miesiące temu, a strona internetowa i fanpage na Facebooku też istnieją od niedawna.
Co mówi spot telewizyjny Hosted.pl i strona internetowa firmy?
W spocie reklamowym nie znajdziemy wielu konkretów. Dowiemy się, że “Już za 19 zł możesz być na samym szczycie wyszukiwarki”, jednakże nie znajdziemy żadnych informacji dotyczących tego, w jaki sposób Hosted zamierza te ambitne cele osiągnąć. Nie ma też żadnej gwarancji osiągnięcia założonych celów pozycjonerskich.
Na stronie internetowej firmy Hosted, podobnie jak w reklamie telewizyjnej, jest mnóstwo agresywnego marketingu, ale nie ma na niej pełnej specyfikacji hostingu, cennika domen internetowych, czy jakże istotnych regulaminów usługi pozycjonowania. Po przebrnięciu przez morze reklamowej mowy-trawy znajdziemy jednak kilka konkretów, które mogą co nieco powiedzieć o sposobach działania firmy.
Hosted.pl to Black Hat SEO
Wiemy ze strony internetowej Hosted.pl. że firma stosuje niedozwolone przez Google metody pozycjonowania stron internetowych. Na stronie internetowej hosted.pl czytamy:
Gdy zaakceptujesz słowa kluczowe, rozpoczniemy proces dodawania Twojej strony do katalogów.
Dzięki naszym unikalnym metodom, współpracy z zagranicznymi partnerami oraz nowoczesnym metodom katalogowania, dodamy Cię do najważniejszych wyszukiwarek, odnośników i rankingów aby Twoja strona zdobywała coraz wyższą pozycję.
Pozycjonowanie przez katalogowanie to metoda czarnego SEO, niezgodna z zasadami Google, która prędzej czy później okaże się zgubna w skutkach dla pozycjonowanych domen. Jeśli nie od razu, to z pewnością przy kolejnych zmianach algorytmu wyszukiwarki Google prawdopodobieństwo tego, że pozycjonowana domena wpadnie w filtry Google będzie rosło.
Opinie na forum internetowym
Na stronie internetowej Hosted.pl nie ma żadnej opinii klienta tej firmy przedstawionego z imienia i nazwiska (jest jednak stwierdzenie, że firmie zaufało wielu klientów). Za to wręcz niemiłosiernie namnożyło się opinii o firmie na forum kafeteria.pl. Niemal jednocześnie ze startem kampanii reklamowej Hosted.pl na powyższym forum pojawiły się dwa wątki dotyczące usług tej firmy, w których możemy przeczytać wiele opinii osób, które rzekomo korzystały z usług Hosted i są z nich zadowolone. Jednak nie trzeba wielkiej wnikliwości, aby zauważyć, że wiele z tych opinii najzwyczajniej w świecie poświadcza nieprawdę.
Hosted.pl w swojej reklamie oraz na stronie internetowej powiedziało chyba wszystko, co możliwe, aby przekonać kompletnego laika (czyli osobę, która nie ma bladego pojęcia o usługach IT) do swoich usług. Powiedziało też aż zbyt wiele, by do siebie zrazić wszystkie osoby, które na temat hostingu, domen i pozycjonowania stron internetowych mają jakąś, nawet skromną wiedzę. Tych pierwszych jest w naszym kraju niestety o wiele, wiele więcej, więc efekty kampanii reklamowej są dość łatwe do przewidzenia.
Źródła: kafeteria.pl | hosted.pl | ATM Rozrywka
Czy hosted ma fachowców od pozycjonowania? Nie ma, bo swojej domeny nie potrafią wypozycjonować nie tylko na pierwszą stronę Google. ale nie ma ich ani na 5 ani 10 ani 20. Ludzie nie kupujcie tego pozycjonowania. Ale nie chodzi o to, że stracicie 20, 50 czy 200 zł. Takie pozycjonowanie zepsuje wam wiarygodność waszej domeny w Google.