BLOG

Dlaczego tytuł strony w Google jest inny niż miał być? – Z takim pytaniem zwrócił się ostatnio do mnie nasz Klient. Faktycznie, widoczny w wynikach wyszukiwania tytuł witryny różnił się od rzeczywistego tytułu witryny. Z taką sytuacją od czasu do czasu mają do czynienia właściciele stron internetowych.

O tym, jak dana strona (i poszczególne jej podstrony) będzie widziana w wynikach wyszukiwania teoretycznie możemy zdecydować sami, nadając naszej witrynie tytuł, podtytuł, opis w meta tagu.

Dlaczego w takim razie zdarza się, że w wynikach wyszukiwania widać inny tytuł niż ustawiony przez nas? I co można z tym fantem zrobić?

Google działa w taki sposób, że w sposób dynamiczny dostosowuje to, co jest wyświetlane w wynikach do zapytania i treści strony. Często jest to dokładnie ta sama fraza na której nam zależy i w tej samej kolejności, czasami te same frazy w innej kolejności, a czasami zupełnie coś innego. Wszystko to według uznania mechanizmu działania wyszukiwarki.

Jeśli strona wyświetla się inaczej niż sobie tego życzymy, to co możemy w takiej sytuacji zrobić?

Niestety, zrobić nie możemy nic, albo prawie nic. Google nie dostarcza nam żadnego narzędzia, którym można by coś zmienić. Można próbować – bez żadnej gwarancji – zmienić teksty na stronie czy podstronie, tak aby wyszukiwarka zaczęła wyświetlać w tytule witryny to, na czym nam zależy. Ale bez żadnej gwarancji powodzenia.

Jak widać twórcy wyszukiwarki Google wyszli z założenia, że stworzyli mechanizm doskonały, a na pewno doskonalszy od człowieka, zostawiając automatowi dowolne prawo do dostosowywania wyświetlania treści w wyszukiwarce.