BLOG

W odróżnieniu od Czarnego Kapelusza SEO (Black Hat SEO) techniki Białego Kapelusza Seo (White Hat) są w stu procentach zgodne z zasadami i polityką wyszukiwarki Google. Są więc – z punktu widzenia właściciela strony internetowej – całkowicie bezpieczne. Stosowanie metod znajdujących się w białym kapeluszu nie naraża na wykluczenie strony internetowej z indeksu wyszukiwarki (Google ban) ani na założenie filtra przez wyszukiwarkę.

W ostatnich dwóch latach mieliśmy do czynienia z dwiema ważnymi dla właścicieli stron internetowych aktualizacjami algorytmu wyszukiwarki Google. Panda i Pingwin w światowym internecie zrobiły olbrzymi przesiew. Setki tysięcy stron internetowych zostało albo całkowicie wyrzuconych z wyszukiwarki, albo otrzymało czasowe filtry, które skutkowały znacznym obniżeniem się pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Zmiany te przyniosły zmianę myślenia części firm zajmujących się pozycjonowaniem. Ale tylko części, bo wiele z nich wciąż pozycjonuje w taki sam lub podobny sposób jak wcześniej, nie uwzględniając faktycznego ryzyka dla pozycjonowanej strony klientów, a więc interesu i dobra swoich klientów.

Jak pozycjonować zgodnie z zasadami Białego Kapelusza?

Przede wszystkim proces pozycjonowania powinien być skupiony w pierwszym rzędzie na treści własnej strony www. Czasy, w których firmowa strona www składała się z kilku podstron (np. Oferta, O firmie, Kontakt, Lokalizacja) przechodzi już do lamusa. Strona internetowa, także firmowa, powinna z prostego słupa ogłoszeniowego przeistaczać się kopalnię wiedzy na tematy mniej i bardziej powiązane z działalnością firmy. Strony powinny zawierać informacje przydatne dla potencjalnych klientów. Strony powinny być też cały czas rozwijane, wówczas możemy liczyć na przychylność ze strony wyszukiwarki.

Strona firmowa czy blog?

Prowadzenie bloga firmowego staje się powoli koniecznością. W zmieniającym się internecie, w którym coraz bardziej promowana jest treść, prowadzenie firmowych blogów wydaje się być jedną z najtańszych metod promocji naszych usług i jednocześnie naszej firmowej witryny w internecie. Świadczy o tym choćby to, że coraz więcej firm decyduje się posiadać bloga, a wszelkie badania dotyczące blogowania przez firmy wskazują, że posiadanie bloga jest dla firmy bardzo opłacalne. Pytaniem otwartym jest to, czy firma powinna posiadać bloga i stronę firmową, czy też połączyć stronę firmową z blogiem. Ja osobiście jestem zdania, że mała lub średnia firma produkcyjna, handlowa lub usługowa może swobodnie łączyć stronę firmową z blogiem, dzięki czemu także nasza główna witryna firmowa będzie rosła w siłę w wyszukiwarce.

Mamy stronę firmową z blogiem, co dalej?

Google stara się eliminować ze swojej wyszukiwarki strony, które są “nienaturalnie” podlinkowywane.  Za nienaturalne z pewnością można uznać kupowanie linków na różnego rodzaju giełdach, używanie systemów wymiany linków (SWL), czy też korzystanie z presell pages (tzw. precle).

Co można, jak nic nie można?

Z pewnością dopuszczalne jest dzielenie się treścią swojej strony w serwisach społecznościowych, na forach – licząc na to, że jeśli będzie to wartościowa treść, to internauci będą ją przekazywać dalej, a więc linkować do naszej strony, z pewnością w umiarkowany sposób można też dodawać swoją stronę do wartościowych katalogów firm, czy katalogów branżowych, czy też włączać się do dyskusji na blogach.

Krótko mówiąc – co robić by strona rosła w google w sposób bezpieczny i skuteczny?

  • stworzyć przejrzystą stronę internetową
  • rozwijać swój serwis poprzez dodawanie do niej ciekawych treści
  • starać się dzielić treścią swojej strony w serwisach społecznościowych, blogach, itp.
  • pilnować, aby strona internetowa ładowała się szybko i nie była zbyt obciążona (google nie lubi wolnych stron)

Czy White Hat SEO jest skuteczne? Jakie są efekty działań?

Wyszukiwarka zaczęła walkę z “internetowymi oszustami” na dobre. Można się spodziewać, że będzie się ona nasilała. W tej chwili – jeśli ktoś myśli poważnie o swoim biznesie i swojej stronie firmowej – w zasadzie nie ma innej drogi niż Biały Kapelusz SEO. To jak szybko pojawią się wyniki nie jest łatwe do określenia, bo zależy to od bardzo wielu czynników. Czasami efekty będą widoczne niemal od razu, czasami trzeba na nie poczekać kilka-kilkanaście tygodni. Jednak przy dobrze wykonanej pracy pozytywne efekty muszą przyjść. Dlatego każdy kto myśli o swojej stronie perspektywicznie, każdy kto liczy w biznesie na wieloletni sukces, powinien stosować tylko metody Białego Kapelusza Seo.

Aktualizacja: 2015-10-02